miercuri, 19 ianuarie 2011

Eu donez. Tu?

        Astazi mi-am facut si eu curaj si m-am dus sa donez sange, pentru prima data . Mi-am propus lucrul acesta de multa vreme, dar mereu a intervenit altceva : fie am racit, fie m-a sacait o masea, fie nu m-am trezit la timp...etc. Pana si ieri , m-am trezit de dimineata si m-am prezentat la CTS ( in curtea Spitalului Judetean, cum intri pe poarta, in capatul aleii din dreapta), insa a trebuit sa fac drum intors pentru ca nu aveam adeverinta de la medicul de familie care sa ateste ca sunt clinic sanatoasa ( fizic, cu capul n-au treaba). Asa ca m-am hotarat sa nu fiu delasatoare , si sa ma prezint astazi la ora 8 fix in fata CTS, cu adeverinta in mana .  
       Dupa completarea  unui chestionar , a urmat controlul glicemiei si stabilirea grupei sanguine. O intepatura in deget, 1 minut si, voila! Stimata domnisoara, sunteti fericita posesoare a grupei A2. Rh-ul peste 2 zile :D
       A urmat controlul medical, unde mi s-a luat tensiunea , am raspuns la diferite intrebari referitoare la istoricul medical si am aflat cu aceasta ocazie ca alergiile la diverse medicamente sunt un lucru foarte important de mentionat in cadrul examinarii medicale. Am primit si sfaturile de rigoare,dupa care a urmat "actiunea ". Doamnele au fost foarte dragute, intepatura n-a durut deloc, am primit ceai dulce si , pentru ca li s-a parut ca m-am albit putin la fata, m-au tinut in cabinet pana cand m-a consultat din nou medicul ( mi-a luat tensiunea ) si s-au asigurat ca imi e bine, desi eu sustineam cu vehementa ca sunt ok.
       Ceea ce m-a impresionat a fost o doamna care si ieri, si astazi , astepta in frig de la ora 7,si discuta cu toti donatorii care se prezentau . Povestea ei e povestea multora: sotul internat la Hematologie in cadrul Spitalului Judetean are nevoie de transfuzii in permanenta. Norocul ei face ca grupa acestuia sa fie A2, una suficient de comuna. ghinionul ei face ca oamenii care se prezinta la coada nu sunt receptivi la rugamintile ei, unii dintre ei chiar o reped. Eu am specificat pe hartie cui vreau sa donez, daca ajungeti vreodata la rand puteti mentiona ca donati pentru VICTOR CIORAN. Chiar daca nu aveti grupa sanguina potrivita, va primi una de A2 in schimbul grupei voastre.
     Concluzii: CTS - orar 8:00-13:00 de luni pana vineri. Oameni draguti, curati, atenti si pregatiti. Nu fumati inainte de donare , nu beti alcool inainte, nu mancati gras sau mancaruri grele si nu luati medicamente. Si daca mergeti la prima ora,mancati si beti o cafea cu o jumatate de ora inainte. Sfatul doctoritei de la CTS ,nu al meu.
    Ca e pentru cineva anume, ca e pentru sanatatatea proprie, ca e pentru a face o fapta buna, sau doar pentru ziua libera pe care o primiti sau pentru cele 7 tichete de masa, chiar nu conteaza. Sangele vostru poate face diferenta dintre viata si moarte pentru un om. Donati!
   

4 comentarii:

  1. Te apreciez pentru curajul de a dona sange. Eu nu ma am cu acele, iar anemia mea ma face sa par beata pentru cel putin o ora :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu stiu cum o cheama pe tanti doctorita, dar se stie clar - inainte sa iti ia sange nu mananci absolut nimic..

    RăspundețiȘtergere
  3. Dude,asa stiam si eu. Dar se pare ca she knows better

    RăspundețiȘtergere